Preview

Translational Medicine

Advanced search

POLENOV RUSSIAN RESEARCH NEUROSURGICAL INSTITUTE: HISTORY, TRADITIONS, PERSPECTIVES OF POSTGRADUATE EDUCATION

https://doi.org/10.18705/2311-4495-2016-3-1-82-88

Abstract

The article describes phases of birth and development, current state and prospects of post-graduate education at this institute.

About the Authors

E. N. Kondakov
Polenov Russian Scienific Research Institute of Neurosurgery
Russian Federation


T. N. Pirskaya
Polenov Russian Scienific Research Institute of Neurosurgery
Russian Federation


D. E. Zakondyrin
Polenov Russian Scienific Research Institute of Neurosurgery
Russian Federation


References

1. Закондырин Д.Е., Кондаков Е.Н., Петришин В.Л., Пирская Т.Н. Симуляционное обучение навыкам оперативных вмешательств на позвоночнике. Хирургия позвоночника. 2015; 12(2): 67-70

2. Итоги и перспективы научной и практической деятельности. Под ред. В.П. Берснева. СПб.: Изд-во РНХИ им. проф. А.Л. Поленова - Эскулап, 2003. 576 с

3. Кондаков Е.Н. Эскиз истории отечественной нейрохирургии. СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2006. 312 с.

4. Приказ Министерства здравоохранения и социального развития РФ от 05.12.2011 г № 1475н «Об утверждении федеральных государственных требований к структуре основной профессиональной образовательной программы послевузовского профессионального образования (ординатура)»

5. Страницы истории нейрохирургии России и Российского нейрохирургического института им. проф. А.Л. Поленова. Под ред. В.П. Берснева, Е.Н. Кондакова. СПб.: изд-во РНХИ им. А.Л. Поленова, 1996. 432 с

6. Яковенко И.В., Кондаков Е.Н., Закондырин Д.Е., Пирская Т.Н. Симуляционное обучение базовым нейрохирургическим навыкам в ординатуре. Российский нейрохирургический журнал им. проф. А.Л. Поленова. 2014; 4(VI): 44-48


Review

For citations:


Kondakov E.N., Pirskaya T.N., Zakondyrin D.E. POLENOV RUSSIAN RESEARCH NEUROSURGICAL INSTITUTE: HISTORY, TRADITIONS, PERSPECTIVES OF POSTGRADUATE EDUCATION. Translational Medicine. 2016;3(1):82-88. (In Russ.) https://doi.org/10.18705/2311-4495-2016-3-1-82-88

Views: 620


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-4495 (Print)
ISSN 2410-5155 (Online)